narciastwo

Za kilka dni możemy spodziewać się pierwszych opadów śniegu, więc już najwyższy czas odkurzyć swój sprzęt narciarski, wyciągnąć z szafy narciarską kurtkę i ciepłą czapkę, a także o czym nie każdy pamięta należy przygotować swoje ciało do sezonu narciarskiego. Zobacz, w jaki sposób przygotować swoje ciało do zimowego szaleństwa na nartach, by nie brakowało nam siły i witalności oraz by zminimalizować ryzyko wystąpienia kontuzji i złamań.

Wprowadź zdrową dietę

Przed aktywnym wypoczynkiem na nartach warto zadbać o prawidłową i zdrową dietę, należy bowiem zadbać o cały organizm i przygotować go na nadchodzący wysiłek. Warto wprowadzić do swojego menu więcej warzyw i owoców, a także pełnoziarniste pieczywo i zdrowe tłuszcze pochodzące na przykład z ryb. Dzięki temu wzmocnisz również swoją odporność, która przyda się zwłaszcza gdy przemokniesz lub przemarzniesz na stoku. Lepiej już dziś zadbać o zdrową dietę, która wzmocni twój organizm, doda ci sił i witalności a także ochroni przed bakteriami i wirusami.

Porozciągaj się

Do sezonu narciarskiego należy odpowiednio przygotować również swoje ciało. Nie każdy prowadzi przecież aktywny tryb życia, regularnie odwiedza siłownię i dba o dobrą formę. Niektórzy z nas większość czasu spędzają za biurkiem lub za kierownica swojego samochodu i właśnie te osoby powinny jak najszybciej zająć się swoimi stawami i mięśniami.

Ćwiczenia rozciągające mięśnie są bardzo wskazane, zwłaszcza przed takim intensywnym wysiłkiem jak  jazda na nartach. Dzięki rozciąganiu mięśnie stają się bardziej elastyczne, a lepsze ukrwienie poprawi ich wydolność.

Ćwicz regularnie

Jeśli nie chcesz już w pierwszych dniach zimy nabawić się zakwasów i kontuzji, zadbaj o swoją kondycję fizyczną i zacznij ruszać się każdego dnia. Dzięki regularnym ćwiczeniom, chociaż kilkanaście minut dziennie, poprawisz swoją formę i wzmocnisz mięśnie i stawy. Wpłynie to również bardzo korzystnie na kondycję i radzenie sobie z większym wysiłkiem, który towarzyszy przecież zimowemu szaleństwu.

Nie tylko ćwiczenia rozciągające i wzmacniające mięśnie poprawią twoją formę. Możesz wybrać również aktywność fizyczną, jak:

  • energiczny marsz
  • bieganie
  • jazda na rowerze
  • jazda na rolkach
  • zajęcia na siłowni.

Dlaczego warto przygotować swoje ciało przed sezonem narciarskim

Jeśli chcesz uniknąć niebezpiecznych kontuzji, naderwania mięśni, a także groźnych skręceń stawów i złamań to lepiej przyłóż się do rozciągania i wzmocnienia swojego ciała. Zastałe mięśnie i stawy, które na co dzień nie mają zbyt dużego wysiłku, mogą nie poradzić sobie z nagłą zmianą tempa i tak dużą aktywnością, jak przy jeździe na nartach. Następstwem tego są właśnie kontuzje, zwichnięcia i złamania. Nawet na stoku, przed pierwszymi zjazdami należy pomyśleć o rozgrzewce, żeby rozgrzać mięśnie i przygotować je do wysiłku.

Jeśli dobrze przygotujesz swoje ciało do wysiłku, unikniesz nie tylko zakwasów, uczucia dużego zmęczenia i braku siły, ale także poważniejszych urazów, które mogą popsuć cały narciarski sezon.